6 tipp, hogyan maradj formában az ünnepek alatt!

6 Tipp Hogyan Maradj Formában az Ünnepek Alatt
Az ünnepek időszaka nehézséget okozhat azoknak, akik odafigyelnek az egészségükre, és ezzel együtt a vércukorszintjükre. Egy átlagos étkezés ilyenkor akár 3000 kalóriát jelenthet, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szinte kizárólag magas szénhidráttartalommal bíró ételeket fogyasztunk. 

1. Kezd jól a napod
Érdemes reggelivel kezdeni a napot, mivel hatása van a nap további részében az éhségérzetünkre. Fehérjében és egészséges zsírokban gazdag reggelivel biztosíthatjuk a teltségérzést és az egyenletes vércukor-és inzulinszintnek köszönhetően nem fogunk azonnal nekiesni az ünnepi ebédnek vagy vacsorának. 

2. Ha nass, akkor legyen egészséges
Ha túlságosan belemélyedünk az étkezések közötti rágcsálásba, akkor a főétkezés kárára tesszük azt. Kerüljük a kenyérféléket, a finomított szénhidrátokat, válasszunk inkább fehérje- vagy rostforrást.

3. Igyunk eleget
A túlzott mértékű alkoholfogyasztás dehidratálja a szervezetet, igyunk minden pohár alkohol után egy pohár vizet. Az alkohol akár 12 órán keresztül is hatással lehet a vércukorszintre, ezt érdemes fejben tartani. Bánjunk óvatosan az alkohollal.

4. Maradjunk aktívak az ünnepek alatt is
Az étkezés előtti és az étkezések utáni aktivitás éppúgy pozitív hatású a szervezetre és a vércukorszintre nézve. Sétáljunk a barátokkal, a családdal, vagy a kutyánkkal, amikor csak tehetjük.

5. Hagyd a tányérodon, amit már nem kérsz
Régi szokás, hogy nem hagyunk semmit a tányérunkon. Manapság ez nem érvényes, ha úgy érzed, eleget ettél, vagy valami nem ízlik igazán, akkor nyugodtan hagyd ott a tányérodon. Annak semmi értelme, hogy csak azért túledd magad, hogy megfelelj másoknak.

6. Egyél lassan és rágd meg rendesen az ételt
A teltségérzésre abszolút mértékben hatással van az, hogy milyen gyorsan fogyasztod el a tányérodon levő ételeket, és mennyire rágod meg azokat. Az ünnepek idején igazán lelassíthatsz, és ehetsz végre nyugodtan, hisz nem kell rohannod sehova.
Amennyiben az ünnepek alatt is szeretnél tisztában lenni a vércukorszinteddel, az UpLevel Programjaival biztosítjuk számodra a valós visszajelzést. 

Kérdésed van?
A +36 30 380 9451-es telefonszámon felteheted őket!
Rákóczi Gabi Msc
Vissza a blogba